paul-conny-indonesie2018.reismee.nl

No show in Yogjakarta

We hadden links en rechts begrepen dat door de Ramadan het aantal dansvoorstellingen in het paleis van de Sultan waren gehalveerd. Alleen 's ochtends zou er nog een optreden zijn. Dit hebben we dan ook aan Cecile en Kees doorgegeven. Op tijd dus opgestaan om die kant op te gaan. Lopend, want het is voorbij het eind van Malioboro Street. Dat hadden we gisteren ook al gelopen, dus leek geen bezwaar. Alleen: gisteren op slenter-tempo en niet verder dan Vredeburg, aan het einde van de winkelstraat. En voorbíj het eind was toch iets verder voorbij dan we dachten. Zeker als er geen sprake is van een slentertempo (daarvoor toch ietsje te laat vertrokken) en de temperatuur al aardig oploopt, heb je bij aankomst het zweet al aardig los.

Eenmaal aangekomen, geen spoor van een dansvoorstelling en evenmin van Cecile enKees. Het was welweer heel rustig in het paleis, kalmpjes aangedaan dan ook maar. Er was wel een man aan het reciteren uit een ceremonieel boek. Ook mooi.

De dansvoorstellingen bleken gedurende de Ramadan helemaal te zijn geschrapt. Vanavond pas, in een complex naast het paleis.Nou, laat dan maar, dan maar terug naar hotelletje en daar genieten van de rust. Op tijd terug om vanaf de veranda voor de kamer te kunnen genieten van een verfrissende bui en te facetimen met de meiden.

Kees en Cecile hebben een Grab taxi kunnen regelen vanuit hun hotel, om samen verderop in het steegje wat te gaan eten. Het restaurantje zat pal naast een moskeetje, waar op dat moment een bijeenkomst met kleine kinderen plaatsvond. We hebben ze vanuit ons hotel al eerder vader Jacob horen zingen, maar dan met Bahasa tekst. Dit keer ging het op het deuntje van Slaap Kindje Slaap. Gelukkig duurde de bijeenkomst niet zo lang.

Het etentje pakte weer lekker en gezellig uit. Na afloop met de tablet waar ik het appje voorGrabop hadgeinstalleerdweer een taxi gebeld. Tot onze verrassing was het dezelfde vent die ons de dag ervóór vanaf het hotel van Cecile en Kees had teruggebracht. Heel grappig om op de app het autootje te zien rijden tot punt van aankomst, net als bij Uber wat we in Nederland hebben.